آموزش رسپبری پای – قسمت اول: تهیه بُرد

نوشته شده توسط آی دریمز در 22 اکتبر 2013

raspberry_piهمان طور که قبلاً قول داده بودم با سری آموزش های رسپبری پای در خدمت دوستان هستم. قبل از آغاز این قسمت از آموزش، به دوستانی که با این کامپیوتر کوچک آشنایی ندارند، توصیه می کنم اینجا را مطالعه کنند.

یکی از بزرگترین مشکلاتی که برای دوستداران رسپبری پای وجود دارد تهیه این بُرد در داخل کشور است. با توجه به تحریم ها، تهیه رسپبری پای از فروشگاه های اینترنتی خارج از کشور با دردسرهای فراوانی روبروست (مشکلاتی مثل : عدم پست کالا به ایران، خوردن گمرکی به مرسوله پستی ، نرسیدن کالا به دست مصرف کننده و… ) پس به دوستان توصیه می کنم از فروشگاه های توصیه شده در همین آموزش برای تهیه بُرد استفاده کنند. قیمت رسپبری پای در فروشگاه های اینترنتی داخل کشور کمی متفاوت است. شخصاً رسپبری پای را از فروشگاه كوير الكترونيك به قیمت 179 هزار تومان خریدم و از کیفیت آن کاملاً راضی هستم.

حتماً این نکته را به خاطر بسپارید که نسخه ای که تهیه می کنید نسخه دوم (نسخه B) این بُرد باشد.(رسپبری پای در دو نسخه عرضه شده، نسخه A  و نسخه B)

نکته دوم اینکه حتماً دقت کنید که بُرد ساخت کشور انگلستان باشد و عبارت Made in UK روی بُرد حک شده باشد. (نسخه های چینی در بازار به وفور یافت می شود.)

در آموزش بعدی به لوازم و قطعات مورد نیازی که برای راه اندازی رسپبری پای نیاز دارید، می پردازیم.

دیدگاه‌تان را ارسال کنید ...


Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.