کتاب Getting Started With Raspberry Pi

نوشته شده توسط آی دریمز در 2 سپتامبر 2013

800px-RaspberryPi

رسپبری پای (به انگلیسی: Raspberry Pi)‏ رایانه‌ای کوچک (در اندازه یک کارت اعتباری) است که بنیاد رسپبری پای آن را ساخته است تا آموزش علوم رایانه را در مدرسه‌ها تشویق کند. دو مدل از این رایانه ساخته شده که قیمت‌شان ۲۵ و ۳۵ دلار امریکا (به علاوهٔ مالیات محلی) است.

سرعت پردازنده اصلی این مینی کامپیوتر ۷۰۰ مگاهرتز است که در حالت توربو تا ۱ گیگاهرتز نیز قابل افزایش است. حافظه این رایانه در دو نسخه ۲۵۶ مگابایتی و ۵۱۲ مگابایتی عرضه شده است. این رایانه دارای دیسک سخت نیست ولی به کمک حافظه SD، خود را راه اندازی می‌کند.
این رایانه قادر است با سیستم عاملهای مختلفی راه اندازی شود. سیستم عامل اولیه‌ای که با آن عرضه شد لینوکس نسخه دبیان بود ولی نسخه‌هایی از اندروید نیز برای آن تهیه شده است.
این رایانه با کمک یک کابل میکرو یواس پی تغذیه می‌شود.


رسپبری پای قادر است به کمک یک کابل تصویر ویدئو و یک درگاه سوزنی، خروجی صدا و تصویر داشته و یا با کابل اچ دی ام آی(HDMI)، خروجی تصویری با دقت ویدیوی اچ‌دی(HD) و صدایی استریو داشته باشد. دو درگاه یو اس بی(USB) نیز برای آن در نظر گرفته شده است که می‌توان از آن برای ارتباطات مختلف استفاده کرد. از خروجی‌های یو اس پی برای صفحه کلید، ماوس، شبکه بی سیم و کلیه دستگاههای مورد استفاده از درگاه فوق بهره برده می‌شود. به کمک هاب یو اس بی می‌توان از پورتهای بیشتری استفاده کرد.
نسخه B این رایانه یک خروجی شبکه نیز دارد که به کمک آن می‌توان به شبکه‌های محلی و یا اینترنت متصل شد. از خروجی اچ دی ام آی برای صدا، تصویر و کنترل آن باهم می‌توان بهره جست. بدین ترتیب با کمک فقط یک نمایشگر لمسی قادر است تبدیل به یک تبلت شود.

کتابی که در ادامه برای دانلود معرفی شده، یکی از بهترین منابع موجود در اینترنت، برای کسانی است که به تازگی کار با این کامپیوتر کوچک را آغاز کرده اند.

 getting_started_with_raspberry_pi

دانلود [حجم 12 مگابایت]

منبع + و +

4 دیدگاه برای “کتاب Getting Started With Raspberry Pi”

  1. محمد گفت:

    سلام
    اگه براتون ممکنه لینک دانلود را اصلاح کنید
    ظاهرا لینک مشکل داره

دیدگاه‌تان را ارسال کنید ...


Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.