چگونه در کوادکوپترهای DJI به حالت FCC سوییچ کنیم؟

نوشته شده توسط آی دریمز در 28 جولای 2019

توجه: این آموزش مخصوص کسانی تهیه شده است که کوادکوپتر DJI دارند و از گوشی یا تبلت اندرویدی استفاده می کنند!
برای افرادی که در غیر از قاره امریکا زندگی می کنند (مانند ما که در ایران هستیم) محدودیت های (قوانین) پروازی متفاوتی وجود دارد که یکی از آنها به زبان ساده تر این است که کوادکوپتر شما حین پرواز، بُرد کمتری نسبت به کسی که در قاره امریکا زندگی می کند، دارد!

برای مثال کسی که در امریکا زندگی می کند می تواند اسپارک را تا فاصله یک کیلومتری از ریموت کنترل دور کند اما در ایران و اروپا این فاصله نهایتا 500 متر است! (البته این فقط یک مثال برای فهمیدن موضوع است و اعداد بصورت فرضی بیان شده است.)
در حالت عادی زمانی که در ایران (غیر از امریکا) کوادکوپتر خود را فعال کنید و برنامه DJI Go را اجرا می کنید بر روی حالت یا استاندارد CE خواهید بود و این باعث می شود بُرد پروازی پرنده شما کمتر باشد. مسلماً این محدودیت آزار دهنده خواهد بود. برای رفع این محدودیت باید به حالت FCC برویم. انجام این کار بسیار ساده است و به سادگی با تغییر لوکیشن اتفاق می افتد. با من همراه باشید:
1- ابتدا لازم است یک اپلیکشین Fake GPS بر روی گوشی خود نصب کنید. کافیست عبارت گفته شده را در گوگل تایپ کنید تا به انبوهی از این نرم افزارها برسید.
2- حالت Developer را در گوشی خود فعال کنید.
3- عبارت “Mock Locations” یا “Select Mock Location app” را در Developer Options انتخاب کنید و اپلیکیشنی که برای Fake GPS نصب کرده اید را انتخاب کنید.
4- اپلیکشین Fake GPS را اجرا کرده و لوکیشن را بر روی امریکا قرار دهید و کلید “استارت” را بزنید.
5- کوادکوپتر و ریموت را روشن کنید و به پرنده متصل شوید.
6- برنامه DJI Go را اجرا نمایید. بلافاصله بعد از اجرا عبارتی مطابق تصویر زیر می بینید. گزینه “Yes” یا “OK” را انتخاب کنید.

7- بعد از این کار، برای سوییچ به حالت FCC ، پرنده و ریموت کنترل، ری استارت خواهند شد. دوباره به پرنده متصل شوید و برنامه Fake GPS را خاموش کنید. دیگر به این برنامه نیاز ندارید. فقط هر بار که برنامه DJI Go را اجرا می کنید از شما می خواهد به حالت قبل یعنی CE سوییچ کنید که کنسل را بزنید.
8- تبریک میگم، کار با موفقیت به پایان رسید.

دیدگاه‌تان را ارسال کنید ...


Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.