پروژه: کنترل وسایل منزل با بلوتوث

نوشته شده توسط آی دریمز در 25 سپتامبر 2012

Bluetoot

آیا برای شما پیش آمده که بخواهید در منزل، با استفاده از تلفن همراه خود، چراغی را روشن یا خاموش کنید ؟ یا مثلا سیستم سرمایش را روشن کنید و به طور کامل عرض کنم بخواهید لوازم منزل یا هر وسیلۀ دیگر را توسط تلفن همراه خود کنترل کنید ؟

اگر مثل بنده به پروژه های الکترونیک علاقه مند هستید ادامه مطلب را از دست ندهید.

همان طور که از نام پروژه می توان فهمید، این مدار با استفاده از بلوتوث، فرامین ارسالی از سوی تلفن همراه را به میکروکنترولر At89C2051 انتقال داده و دستگاه های مختلف را کنترل می کند. در خروجی مدار از هشت رله استفاده شده که براحتی می توان هر وسیله ای را کنترل کرد. ماژول بلوتوث مورد استفاده در مدار AUBTM-22 است که براحتی در بازار یافت می شود. برای کنترل از طریق تلفن همراه شما نیاز به یک گوشی نوکیا با سیستم عامل سیمبین دارید که بتوان برنامه از قبل نوشته شده را توسط آن اجرا نمود. البته می توان از این برنامه استفاده کرد و طریق کامپیوتر، این مدار را کنترل کرد و یا می توان با اندکی تغییرات همین پروژه را در گوشی هایی با سیستم عامل آندروید و یا آی او اس نیز استفاده نمود.

چون به ساختن این مدار علاقۀ زیادی داشتم چند ماه پیش اقدام به ساخت آن کردم. البته من برای تست، فقط از یک رله استفاده کردم. خوشبختانه خیلی خوب کار می کنه و براحتی میشه هر وسیله ای رو کنترل کرد حتی درب منزل رو هم میشه باهاش باز کرد !

دوستانی که قصد تهیه قطعات این مدار را دارند و یا می خواهند پروژه را بصورت کامل، خریداری کنند با بنده تماس بگیرند.(ایمیل : r.sangsari@yahoo.com)

شماتیک مدار

فایل مربوط به پروگرام کردن میکروکنترولر

منبع

4 دیدگاه دسته‌بندی : آموزش

4 دیدگاه برای “پروژه: کنترل وسایل منزل با بلوتوث”

  1. رسول گفت:

    با سلام و تشکر – فایل شماتیک مدار باز نمی شود – قیمت تمام شده این محصول چند می باشد ؟

  2. مهندس برق گفت:

    سلام.میخواستم دستگاه سفارش بدم.لطفا تماس بگیرید.09359733355

دیدگاه‌تان را ارسال کنید ...


Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.