حذف کامل سیستم عامل مک و نصب ویندوز

نوشته شده توسط آی دریمز در 5 جولای 2018

مدتی پیش یکی از دوستان مشکل نصب ویندوز 10 روی آیمک (iMac) داشت و می خواست بطور کامل سیستم عامل مک را حذف کند و ویندوز را جایگزین کند. یکی از راههای معمول استفاده از Boot Camp هست. اما در این روش ویندوز در کنار مک نصب خواهد شد. بنا به دلایلی، این دوست عزیز، فقط و فقط می خواست ویندوز روی آیمک داشته باشد. پس از تست روش های مختلف، روش زیر با موفقیت روی آیمک جواب داد.

در این روش لازم است یک دی وی دی اورجینال سیستم عامل مک داشته باشید، نسخه خیلی مهم نیست، من از نسخه Lion استفاده کردم. دیسک را درون سیستم قرار داده و دستگاه را ریست نمایید. کلید C را فشار داده تا دستگاه از روی دیسک بوت شود. لازم نیست وارد مراحل نصب شوید. از منوی Utilities گزینه Disk Utility را انتخاب کنید. حالا هارد دیسک خود را انتخاب کنید و وارد تب Partition شوید. کلید Options را بزنید و گزینه Master Boot Record را انتخاب و عملیات را OK کنید. از منوی کشویی Volume Scheme یک پارتیشن را انتخاب کنید و با انتخاب MS-DOS FAT از منوی کشویی Format و زدن کلید Apply تغییرات را اعمال کنید.

دستگاه را دوباره ریست کنید و کلید ALT یا Option را نگه دارید. زمانی که منوی گرافیکی انتخاب دیسک ظاهر شد دیسک مک را از دستگاه خارج کنید و دی وی دی ویندوز را درون دستگاه قرار دهید (در اینجا من از دیسک ویندوز 10 استفاده کردم.) بعد از حدود چند ثانیه دیسک Load شده و قابل انتخاب خواهد بود. حالا می توانید براحتی ویندوز را روی مک نصب کنید.

2 دیدگاه برای “حذف کامل سیستم عامل مک و نصب ویندوز”

  1. hamid گفت:

    با سلام و سپاس از درج مطالب مفید.
    من متاسفانه در تب پارتیشن نتونستم با زدن کلید آپشن گزینه مستر بوت رکورد رو انتخاب کنم. از دیسک بوت مک 10.12 استفاده کردم. ممکنه راهنمایی کنید

    • رامین گفت:

      درود بر شما
      متاسفانه چون در حال حاضر دسترسی به مک ندارم، امکان تست مجدد فراهم نیست.

دیدگاه‌تان را ارسال کنید ...


Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.