بررسی مشکلات احتمالی هنگام نصب Windows IoT

نوشته شده توسط آی دریمز در 28 سپتامبر 2015

windows-iot

چند روز پیش هنگام راه اندازی Windows IoT بر روی رسپبری پای، به مشکلات مختلفی برخوردم. لازم دیدم برای کمک به دوستان چند مورد را مطرح کنم. در ابتدا؛ همان طور که می دانیم برای کار با ویندوز IoT بر روی رسپبری پای، نیاز به یک کامپیوتر با ویندوز 10 و همچنین Visual Studio 2015 خواهید داشت. بعد از دریافت ایمیج مربوط به ویندوز IoT از سایت مایکروسافت، آن را روی کارت حافظه به اصطلاح می نویسیم. (این کار با نرم افزار ارائه شده همراه پکیج انجام خواهد شد.) اکنون کارت حافظه را در رسپبری پای گذاشته و آن را روشن می کنیم.

مشکلات احتمالی که ممکن است با آنها روبرو شوید :

1- توصیه می شود حتماً از منبع تغذیه 5 ولت و 2 آمپری استفاده شود.

2- بعد از راه اندازی و نمایش صفحۀ رنگی معروف رسپبری پای ملقب به Rainbow Screen، باید لوگوی ویندوز 10 نمایش داده شود، اگر این تصویر به هم ریخته و نامفهوم نمایش داده می شود، فایل config.txt موجود در کارت حافظه را در کامپیوتر باز کنید، خط زیر را پیدا کنید :

hdmi_group=2               # forces DVI timing to be used

 

مقدار hdmi_group=2 را به hdmi_group=1 تغییر دهید. به احتمال زیاد مشکل تصویر نامفهوم با این تغییر، حل خواهد شد.(توضیحات بیشتر)

3- بعد از حل شدن مشکل بالا، باید وارد قسمت تنظیمات ویندوز و انتخاب زبان شویم، اگر این صفحه را نمی بینید و یا صفحه ای سیاه می بینید، مشکل اصلی شما کارت حافظه ای است که استفاده می کنید، یکی از بی دردسرترین راه حل ها، تعویض کارت حافظه است. حتما از یک کارت حافظه کلاس 10 و با ظرفیت 8 یا بالاتر استفاده کنید.(مشکل بنده با تعویض کارت حافظه و تکرار مراحل پیشین، حل شد.) توضیحات بیشتر و راه حل دوم

4- در حال حاضر، در ویندوز IoT قطعات جانبی (دانگل وای فای، بلوتوث، وب کم و…) کمی پشتیبانی می شوند. لیست این موارد را می توانید اینجا ببینید.

موارد بالا، مشکلاتی بود که بنده، هنگام راه اندازی Windows IoT با آن برخورد کردم. اگر شما هم، هنگام راه اندازی به مشکلی برخورده اید، خوشحال می شوم در قسمت نظرات بیان کنید.

دیدگاه‌تان را ارسال کنید ...


Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.