نحوه ساخت کابل آپدیت فریمور شارژرهای ISDT

نوشته شده توسط آی دریمز در 18 آوریل 2019

حرفه ای ها برای شارژ باتری های لیتیوم و … معمولاً از شارژرهای مطرح بازار استفاده می کنند. شرکت چینی ISDT یکی از بهترین ها شرکت ها در زمینه تولید انواع شارژر در دنیا است که با توجه به قیمت مناسب محصولات این شرکت، مورد توجه بسیاری از علاقمندان قرار گرفته است.


اغلب این شارژرها، از طراحی متفکرانه ای برخوردار هستند که در عین ساده بودن، حتی برای کاربرانی که برای اولین بار از دستگاه شارژر استفاده می کنند، امکانات پیشرفته شارژ را فراهم می سازد تا بتوانند به راحتی از این شارژر استفاده کند.
کنترل ساده شارژر این امکان را فراهم می سازد تا به سرعت بتوان شارژر را برای استفاده مطلوب برنامه ریزی کرد و ابعاد کوچک اغلب شارژر های تولیدی توسط ISDT باعث شده است تا در هر جعبه ابزاری جا بگیرند.
این شارژر ها دارای Firmware هستند که شرکت سازنده بصورت منظم برای هر مدل Firmware را آپدیت و عرضه می کند که برای آپدیت کردن شارژر نیاز به یک آداپتور USB مطابق تصویر زیر است که باید جداگانه تهیه شود. قیمت این آداپتور حدود 7 دلار است که باتوجه به نرخ دلار، هزینه نسبتاً زیادی است.

در این مجال قصد ندارم در مورد انواع شارژر های ISDT توضیح دهم بلکه هدفم این است تا راهی برای ساخت این آداپتور که برای آپدیت Firmware شارژر های ISDT نیاز است، معرفی کنم.
اگر به تصاویر آداپتورِ آپدیتِ فریمور دقت کنید، می بینید که این آداپتور از دو قسمت تشکیل شده است: قسمت اول که یک سر آن USB است و همانند یک فلش است و قسمت دوم که یک کابل دو سر استریو است که در دو طرف دارای دو فیش 3.5 میلی متری (4 پین) است که یکی به شارژر و دیگری به قسمت اول، متصل می شود.

در واقع قسمت جداگانه آداپتورِ آپدیتِ فریمور که بصورت USB است یک تبدیل FTDI Programmer است. حال برای ساخت این آداپتور فقط نیاز به یک فیش 3.5 میلی متری (4 پین) و یک FTDI Programmer و مقداری سیم دارید.

در ادامه تصاویر را دنبال کنید.

همان طور که در تصاویر مشاهده می کنید فقط به سه سیم نیاز است و قسمت DTR بلا استفاده است. کافیست سیم های متصل به فیش 3.5 میلی متری را به FTDI Programmer متصل کنیم. برای راحتی کار بهتر است سیم های متصل به فیش 3.5 میلی متری را لیبل گذاری کنید. سیم RX به پین TX آداپتور FTDI، سیم TX را به پین RX و سیم GND را به پین GND آداپتور FTDI متصل کنید. در پایان نیاز است درایور FTDI Programmer را نیز نصب کنید.
برای آپدیت فریمور لازم است آخرین نسخه فریمور شارژر خود به همراه نرم افزار SCU را از اینجا دانلود کنید. فیش 3.5 میلی متری را به شارژر و FTDI Programmer را به کامپیوتر متصل کنید.

شارژر را روشن کنید (توسط باتری یا کابل برق) و سپس کلید Update Now را در برنامه SCU را بزنید، منتظر باشید تا عملیات آپدیت فریمور به پایان برسد.

دیدگاه‌تان را ارسال کنید ...


Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.